Summer opent haar handbalveld

Aan het Huygensplantsoen is sinds kort een handbalveldje te vinden, met dank aan de tienjarige Summer Opmeer.

Woensdag 30 november 2022 opende zij het veldje samen met wethouder Fleur Stip. De Ridderkerkse Summer is de initiatiefneemster van dit veld. Ze gaf bij de gemeente aan “dat er alleen maar voetbalveldjes zijn buiten” en dat ze het erg leuk zou vinden als zij ook ergens kon handballen buiten.

Wethouder Fleur Stip: “En daar had Summer gelijk in. We willen meer en meer gaan inzetten op multifunctionele sport- en speelveldjes, zodat kinderen buiten verschillende sporten kunnen uitoefenen. Daar past dit handbalveld goed bij. Voetbal is erg leuk, maar er is meer.”

Leerlingen van OBS De Noord kregen na de opening een handbalclinic van handbalvereniging Saturnus’72. In een uur maakten de leerlingen kennis met de basis van deze sport. De school staat vlakbij het plantsoen, dus dichtbij bij het nieuwe handbalveldje.

Sportakkoord

Het veldje is mede gefinancierd door het Sportakkoord. Het Sportakkoord is een speciale subsidie die initiatieven op gebied van sport en bewegen een impuls kan geven. Gemeente Ridderkerk heeft dit akkoord sinds 2020. Er staan afspraken in om meer inwoners aan het sporten en bewegen te krijgen en houden. Het akkoord gaat over inclusief sporten en bewegen, duurzame sportinfrastructuur, sport- en beweegaanbieders, een positieve sportcultuur en kinderen leren van jongs af aan te bewegen.

Wilt u meer weten over het Sportakkoord? Neem dan een kijkje op de website Sportakkoord Ridderkerk

Foto: Gemeente Ridderkerk