Sursum Corda neemt deel aan Gondelvaart in Rijsoord

Afgelopen zaterdagavond 17 september 2022 heeft de Chr. Muziekvereniging Sursum Corda Rijsoord weer deelgenomen aan de Gondelvaart in Rijsoord. De Gondelvaart was georganiseerd door de Oranjevereniging Nederland & Oranje. Het orkest en de drumband van Sursum Corda zaten op een groot en verlicht ponton en mochten voor de mooi versierde boten uit varen. Dat dit mogelijk was is mede te danken aan sponsoren en de schippers van de duwboot. Tijdens de vaarroute werd er uiteraard muziek gemaakt voor het publiek dat aan de kant van de Waal stond te kijken.

Voor Sursum Corda was dit het eerste optreden na de vakantie, nadat de repetities voor drumband en orkest eind augustus weer zijn begonnen. Voor het najaar staan er diverse optredens en activiteiten gepland. Zo is er op 8 oktober een Koekeloerenmarkt en verleent Sursum Corda op 27 november zijn medewerking aan de 1e adventsdienst in de Opstandingskerk. Op zaterdag 3 december staat de kerstmarkt gepland. Tot slot vindt op vrijdagavond 9 december het kerstconcert plaats in de Opstandingskerk.

Sursum Corda is een actieve vereniging waar altijd plaats is voor nieuwe leden, die graag met hen  muziek willen (leren) maken. Wie geïnteresseerd is in een nadere kennismaking kan een keer langskomen tijdens een repetitie-avond in het verenigingsgebouw aan de Rijksstraatweg 287 in  Rijsoord. De drumband repeteert op dinsdagavond en het fanfare-orkest op donderdagavond, beide van 19.30 tot 21.30 uur. Ook bent u uiteraard welkom op één van de andere activiteiten en optredens. De agenda kunt u terugvinden op facebook en op de site van de vereniging. Contact met de vereniging is ook mogelijk via het secretariaat (info@sursumcordarijsoord.nl).

Foto’s: Sursum Corda
Esther Rook