Tas vol boodschappen geeft wat lucht

Ridderkerkers die in stille armoede leven, kunnen een tas met boodschappen en een waardebon van € 100,- ontvangen.

De actie wordt uitgevoerd door Stichting Present Ridderkerk, samen met Schuldhulpmaatje en Social Store, het nieuwe initiatief van het Interkerkelijk Diaconaal Beraad (IDB) aan de Sportlaan. De actie richt zich op Ridderkerkers die net buiten alle toeslagen en regelingen vallen, en door de gemeente niet of moeilijk bereikt worden. Dankzij vele donaties kan de tas aan 122 Ridderkerkers worden uitgereikt. Burgemeester Anny Attema: “De armoede groeit, ook in Ridderkerk. Het is mooi om te zien dat Ridderkerkers ook hier voor elkaar klaarstaan. Met elkaar doen we wat we kunnen.”

De actie wordt gehouden samen met het Albert Heijn-filiaal aan het Dillenburgplein. Deze winkel sponsorde een tas met houdbare boodschappen. Het geld voor de bonnen werd verkregen via donaties, van de organisatie van de schaatsbaan, particulieren, lokale fondsen en ondernemers. Als startdatum werd gekozen voor ‘Blue Monday’, dit jaar op 16 januari. Burgemeester Anny Attema nam maandag de eerste boodschappentassen in ontvangst uit handen van AH-filiaaleigenaar Remco Heeren. De burgemeester, ambassadrice van stichting Present, gaf de tassen vervolgens door aan de samenwerkende organisaties. Vrijwilligers van deze organisaties hebben ‘ontvangers’ bij Present opgegeven en zullen de tassen uitreiken.

Stichting Present zoekt nog vrijwilligers die zo nu en dan boodschappen voor en met iemand willen doen. Mensen kunnen zich hiervoor aanmelden via info@presentridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk