Thuiszorgmedewerkers Aafje behalen (digi)taalcertificaat

Dinsdag 22 januari ontvingen Ridderkerkse medewerkers van Aafje Hulpthuis hun certificaat voor het afronden van een taalcursus. De cursus werd georganiseerd door de Bibliotheek AanZet en gefinancierd vanuit gemeentelijke subsidies. Wethouder Cora van Vliet sprak de cursisten namens de gemeente toe.

Ook in de zorg gaat steeds meer digitaal: per mail en via apps op de mobiele telefoon. Daarom is het voor medewerkers van Aafje Hulpthuis belangrijk om goed te kunnen lezen en schrijven in het Nederlands. In de gemeenten Albrandswaard, Barendrecht en Ridderkerk nam een groep van 22 werknemers enthousiast deel aan het vraaggerichte taaltraject, gegeven door docenten van het Da Vinci College.

Directeur van Aafje Hulpthuis Anita van Son: “Ik ben ontzettend trots op onze medewerkers. We merken ook echt verschil door het taaltraject.” Wethouder Cora van Vliet noemde de cursisten moedige mensen en een voorbeeld voor anderen. Zij hoopt bovendien dat andere organisaties het voorbeeld van Aafje Hulpthuis zullen volgen.

De cursisten ontvingen van hun directeur een grote bos bloemen. Manager educatie Gerard Hendriks bood namens de Bibliotheek AanZet een welkomstabonnement aan voor de bibliotheek en attendeerde hen op de mogelijkheden om in de bibliotheek hun taal- en computervaardigheden verder te ontwikkelen.

Medewerkers die graag verder willen leren, krijgen die mogelijkheid. Aafje Hulpthuis heeft hierover binnenkort contact met de coördinator basisvaardigheden in Gemeente Ridderkerk, Arend Wesdijk.

Ook andere organisaties, medewerkers en inwoners van Ridderkerk kunnen bij hem terecht voor vragen over het aanbod van taal, computer- en internetvaardigheden en het leren omgaan met cijfers en geld. In principe zijn cursussen (vrijwel) gratis.

Meer informatie vind je op debibliotheekaanzet.nl of via taalpuntridderkerk@debibliotheekaanzet.nl en 078 – 620 55 00.