Tiny Forest geplant bij De Buitenbol

Kinderen van locatie De Buitenbol van kinderopvang SKR en IVN Natuureducatie plantten dinsdag 19 oktober een Tiny Forest.

Bianca Hogendoorn van kinderopvang SKR startte het moment met een korte toespraak en onthulde het informatiebord met de naam van het Tiny Forest Buitenbolsebos.

In Ridderkerk komen voor de zomer van 2022 maar liefst drie Tiny Forests. In maart is het eerste aangeplant bij basisschool De Botter, samen met kinderen van stichting Bram. Het derde minibos bij de Schaepmanschool volgt later.

Wethouder Peter Meij hecht veel belang aan natuur als leerbron: “Hoe mooi is het dat kinderen van jongs af aan opgroeien met een ‘eigen’ bos en daar al spelenderwijs in en over leren? Dit is al het tweede Tiny Forest en de derde volgt nog. Zo zorgen we straks op drie plekken voor die extra aandacht voor de natuur bij jeugd.”

Een Tiny Forest is een dichtbegroeid, inheems bos ter grootte van een tennisbaan. Dit bos is niet alleen een prettige plek voor vlinders, vogels, bijen en kleine zoogdieren, maar ook voor mensen. Kinderen leren in dit ‘buitenlokaal’ over de Nederlandse natuur en buurtbewoners ontmoeten elkaar op een prettige en gezonde plek.

Foto: Gemeente Ridderkerk