Tips voor beter honden beleid?

Binnenkort kunnen honden ook uitgelaten worden in een losloopgebied aan de Wetstraat (Bolnes). De gemeente Ridderkerk heeft dit nieuwe losloopbied aangewezen na een initiatief van bewoners. Welke tips heeft u voor de gemeente om het honden beleid te verbeteren?

In september 2019 neemt de gemeente een besluit over aanpassingen in het honden beleid. Tot nu toe gelden deze basisafspraken:

• Alleen in de losloopgebieden mogen honden loslopen;
  • Honden mogen niet op speelplaatsen komen;
  • Eigenaren hebben ruimplicht: zij moeten in de hele gemeente de hondenpoep opruimen;
  • Iedere hond moet een hondenpenning dragen;
  • De gemeente kan eigenaren van gevaarlijke honden verplichten hun hond aangelijnd te houden en een muilkorf om te doen.

Meer informatie over het huidige hondenbeleid vindt u op www.ridderkerk.nl/honden. Heeft u aanpassingen of suggesties voor het hondenbeleid in Ridderkerk? Stuur deze vóór 15 augustus naar meneer H. Engels, h.engels@bar-organisatie.nl .