Training Dementievriendelijk Ridderkerk voor vrijwilligers

Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert op 9 december van 13:30 tot 16:00 uur een training ‘Goed omgaan met dementie’ voor de vrijwilligers in Wijkcentrum West, Boksdoornstraat 80 te Ridderkerk. De training wordt gegeven door Samen Dementievriendelijk en is bedoeld voor alle vrijwilligers die actief of betrokken zijn bij een organisatie of instelling in Ridderkerk.

Om de groepstraining te kunnen volgen, is het van belang om ter voorbereiding vooraf één of meerdere korte, gratis online trainingen te volgen via samendementievriendelijk.nl. De trainingen, bijvoorbeeld de GOED (basis)training of een branchetraining, duren ongeveer 15 minuten.

De groepstraining duurt ongeveer 2,5 uur, inclusief een korte pauze. De training wordt gegeven door opgeleide trainers die gebruik maken van een PowerPoint presentatie. U kunt 5 tot 10 minuten voor aanvang van de training binnenlopen. Meer informatie over de groepstraining of over het onderwerp dementie is te vinden op samendementievriendelijk.nl

Aanmelden

Er is plaats voor maximaal 15 deelnemers. Bij meer animo wordt er een tweede training georganiseerd. Aanmelden kan tot uiterlijk 23 november via de Vrijwilligersacademie: vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl of via inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl. Voor meer informatie kan iedereen contact opnemen met vrijwilligersconsulenten Suat Tas of Conny Bothoff via 0180 – 430 440.