Transformatieproces winkelstrip Geerlaan Ridderkerk in volle gang

Jarenlang was de sauna in de winkelstrip aan de Geerlaan in Ridderkerk een begrip in de regio Rijnmond. Deze sauna was jarenlang zeer populair bij bezoekers maar helaas sloeg de crisis ook hier toe en werd in 2018 het faillissement uitgesproken . Een doorstart bleek niet mogelijk.

Een flinke tijd heeft het gebouw leeggestaan. HAUZ mocht namens Westpoint Beheer het transformatieobject in oktober 2020 verkopen.

Winkelstrips zijn winkels die geschakeld in een strip liggen. Vaak komen winkelstrips voor in de plint van flats of als aparte blokjes middenin de wijk met woningen erboven. De winkelstrips kwamen voort uit het idee van de zogeheten wijkgedachte, die ervan uit ging dat de belangrijkste voorzieningen op loopafstand aanwezig moesten zijn, daar waar het gezinsleven zich afspeelde. De maatschappij is inmiddels behoorlijk veranderd en veel van deze winkelstrips functioneren niet meer zoals het bedoeld was.

De winkelstrip aan de Geerlaan in Ridderkerk (met in de plint het oude een oud saunacomplex) is verkocht aan een belegger en begin 2021 is een project ontwikkelaar gestart met renovatiewerkzaamheden.

Onlangs was de uitbreiding dakopbouw goed zichtbaar. Vorige week zijn de kozijnen met daarin de beglazing gemonteerd in de voorpuien. Aan de buitenzijde is de upgrading van het project goed zichtbaar.

Het totale project omvat het transformeren van sauna-winkel-woongebouw naar 6 winkelunits en 25 appartementen. De reeds aanwezige ondernemingen Pico’s Hairstudio en Chocolamore blijven tijdens de bouwwerkzaamheden gewoon bereikbaar en geopend voor klanten.