Twee brandbestrijders erbij voor Ridderkerk

De brandweerpost Ridderkerk heeft er sinds 24 april 2021 weer twee volwaardige brandbestrijders bij. Leen Vergunst (r) en Arjan den Besten konden eindelijk, na een cursustraject vol Corona hobbels, hun examen brandbestrijding positief afsluiten.

Na een zwaar aanname traject kon vorig voorjaar eindelijk begonnen worden met de opleiding brandbestrijding. Na twee weken gooide Corona roet in het eten werd de cursus afgebroken. Op 31 augustus werd opnieuw gestart, maar ook toen maakte de pandemie het voor de cursisten het er niet eenvoudiger op. Maar op zaterdag 24 april kon de afdeling Vakbekwaam van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond 13 cursisten aanmelden voor het examen brandbestrijding. Hiervan slaagde er 11 en hebben 2 een herexamen. Ook de twee Ridderkerkers behoorden tot de geslaagde.

Voor hun dagelijkse werkzaamheden bij de brandweer Ridderkerk betekent dit dat zij bij een brandmelding als volwaardig manschap kunnen worden ingezet. Het volgende doel is om het certificaat technische hulpverlening binnen te halen. Op 11 mei start deze opleiding die ze in december hopen af te ronden zodat zij op dat gebied ook als volwaardig lid van de post Ridderkerk kunnen aansluiten.

Arjan den Beste, 5e van links en Leen Vergunst 8e van links.

Twee jonge gasten waar de collegae in Ridderkerk trots op zijn. Ze staan, net als het hele korps, dag en nacht voor een ieder klaar. Iets voor jou en/of heb je vragen en ben je enthousiast om ook vrijwilliger te worden bij de brandweer, ga dan naar betrokkenvrijwilligers.nl