Uitbreiding netwerk laadpalen in Ridderkerk

Bent u van plan een (tweedehands) elektrische auto aan te schaffen? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor subsidie. Daarnaast werkt de gemeente hard om ook het laden makkelijker te maken.

Het aantal laadpalen in Ridderkerk groeit de laatste maanden snel. Steeds meer mensen krijgen een laadpaal in de straat en kunnen hierdoor in de buurt laden. Daarnaast is de stroom dankzij goede afspraken ook nog eens erg voordelig. De gemeente heeft een plankaart gemaakt waarop u kunt zien waar er gewerkt wordt aan uitbreiding. Die is te vinden op de gemeentelijke website.

Bent u een particulier en koopt of private leaset u een volledig elektrische personenauto? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Deze regeling geldt voor nieuwe en gebruikte elektrische personenauto’s.

Meer informatie

Meer weten over het netwerk van laadpalen of een laadpaal aanvragen? Kijk op de pagina Uitbreiding netwerk laadpalen. Hier vindt u de plankaart, andere informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Meer informatie over de subsidie vindt u op de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.