Uitdagingen genoeg voor Carlo Trumpi

In januari van dit jaar werd Carlo Trumpi (33) directeur-bestuurder van Stichting Sportservice Ridderkerk (SSR). Hoog tijd voor een kennismaking.

Carlo beheert met zo’n veertig medewerkers de Ridderkerkse sportvelden en -gebouwen, gymzalen en zwembad De Fakkel. Directe ondersteuning krijgt hij van de managers Casper Westerveldt (sportaccommodaties) en Ad Fransen (zwembad).

Sportservice Ridderkerk functioneert sinds 1 januari 2020, nadat de gemeente besloten had het beheer en de exploitatie van gemeentelijke sportaccommodaties weer in eigen hand te nemen. Namens het college van burgemeester en wethouders is wethouder Henk van Os de opdrachtgever van Carlo Trumpi. “We zijn blij dat Carlo naar Ridderkerk is gekomen. We hebben alle vertrouwen in zijn kennis, ervaring en frisse ideeën”, zegt wethouder Van Os.

Taken

“Mijn eerste taak is om de basis op orde te brengen”, zegt Carlo over zijn opdracht. “We hebben als sportbedrijf een onrustige tijd achter de rug, met wat personele wisselingen bij de leiding, maar het enthousiasme onder de medewerkers heeft er gelukkig niet onder geleden. Het zijn allemaal heel betrokken mensen. De teamspirit zit er zeker in. Dat is mooi om te zien en een goede basis om verder te bouwen.”

Uitdagingen heeft Carlo genoeg. Zo werkt hij hard om de wachtlijsten bij de zwemlessen te verkorten. Een andere uitdaging zijn de fors gestegen energieprijzen, die er vooral bij het zwembad inhakken. Verder wil Carlo graag netwerken met verenigingen en samen met hen en Facet Ridderkerk optrekken om meer mensen aan het bewegen en sporten te krijgen.

Een speciale klus kreeg Carlo toen sporthal De Wissel min of meer halsoverkop moest worden ingericht als noodopvang voor Oekraïense vluchtelingen. “Onze mensen hebben toen in korte tijd een knappe prestatie geleverd’’, complimenteert hij de SSR-medewerkers.

Persoonlijk

Carlo Trumpi studeerde commerciële economie aan de Hogeschool Rotterdam. Daarna was hij kantoormanager bij ING. Bij Optisport was hij de eerste manager van zwembad en sportschool Het Alexanderhof in Rotterdam. Vervolgens maakte hij de overstap naar Sportstichting Zuidplas, waar hij directeur was en het beheer kreeg over zwembaden, sporthallen en gymzalen. Carlo sport zelf graag, is verloofd en heeft een zoon en een dochter.

Foto: Gemeente Ridderkerk