Uitrol L2Fiber glasvezelnetwerk Ridderkerk uiterst onzeker

L2Fiber Rotterdam BV heeft in overleg met de investeerder besloten om alle activiteiten voor wat betreft uitrol van het Glasvezel netwerk in Rotterdam over te dragen aan het samenwerkingsverband tussen Primevest en T-Mobile.

Hiermee is het mogelijk om hetgeen al is opgebouwd door L2Fiber Rotterdam te versterken met de inmiddels bewezen succesvolle aanpak van Primevest en T-Mobile. Hierdoor wordt verdere uitbreiding van het glasvezelnetwerk mogelijk om zoveel mogelijk Rotterdammers aan te sluiten op supersnel Glasvezel.

Op korte termijn zal T-Mobile ook diensten gaan aanbieden op het netwerk en zal het netwerk verder worden uitgebreid. Voor de huidige gebruikers blijft alles gewoon werken zoals op dit moment.

Het is onbekend wat voor consequenties die heeft voor het project in Ridderkerk. Het college van Ridderkerk heeft in ieder geval een brief gestuurd naar L2Fiber met de vraag om duidelijkheid te scheppen in deze onzekere situatie.