Uitstapje naar het Cobra Museum

Facet Ridderkerk mocht met een groep ouderen uit Ridderkerk op vrijdag 7 februari deelnemen aan de Museumplusbus. De bus met 30 deelnemers vertrok richting het Cobra Museum in Amstelveen. De enthousiaste chauffeur maakte nog een mooi, toeristisch ommetje via de vertrekhal bij Schiphol en langs het Amsterdamse bos, voordat er koffie werd gedronken in het museum. De gastvrouw van de Museumplusbus deelde de groep op voor de rondleiding door het museum.

Het Cobra Museum staat bekend om de moderne kunst van onder andere Karel Appel en Constant, daarnaast was er ook een tentoonstelling vanuit Mexico en ‘muzikale kunst’ van Polke vs. Blaudzun. De lunch werd geserveerd in het Museumcafé en in de middag was er nog tijd om zelfstandig door het museum te lopen. Ook op de terugweg vertelde de chauffeur over de diverse vliegtuigen die te zien waren vanaf de snelweg. “Het was een dag waar we hele leuke en dankbare reacties op hebben gekregen. Met dank aan de Museumplusbus en de Bankgiroloterij die deze dag mogelijk hebben gemaakt”, vertelt Frances Kroeze.