Vacatures voor vrijwilligers aangeboden

In Ridderkerk is er in diverse sectoren leuk, nuttig en interessant vrijwilligerswerk te doen, zoals meehelpen en -doen in de sport, cultuur, zorg, natuur en milieu, onderwijs en wijkactiviteiten of bestuurswerk. Facet Vrijwilligerssteunpunt bemiddelt naar passende vrijwilligersvacatures. Momenteel zijn er de volgende mogelijkheden:

Helpende handen op de basisschool

Ben je handig en ben je graag praktisch bezig? Op een basisschool in Bolnes en Ridderkerk-Centrum kunnen ze in de ochtend hulp gebruiken bij diverse hand- en spandiensten, zoals de keuken op orde houden, zorgen voor koffie/thee, plein vegen, telefoon aannemen, kopieerwerk en kleine reparaties.

Filmliefhebber met technisch inzicht

Voor de technische ondersteuning van de maandelijkse filmavond in Theater Het Plein versterkt het Filmhuis graag haar team.  Het gaat om starten van de film, bedienen van de zaalverlichting, testen van de beelddrager en het uitzoeken van een mooi pauzemoment in de film. De filmavond is op de laatste vrijdag van de maand en men wordt bij toerbeurt ingeroosterd.

Vernieuwende technische activiteiten met ouderen

In het gerenoveerde woon- en zorgcentrum Reyerheem is er op diverse gebieden vrijwilligerswerk.

Heb je affiniteit met elektronica en lijkt het je leuk om de bewoners kennis te laten maken met de zorgrobot ZORA, Paro het zeehondje, de tovertafel of een virtual reality-dementiebril? Dit kan als enthousiaste vrijwilliger die de bewoners met een scala aan technische activiteiten wil bezoeken.

Huiskamer vrijwilliger

De huiskamer is een wooneenheid voor mensen met geheugenproblemen. Er is dringend behoefte aan vrijwilligers die helpen met het ontvangen van de bewoner, ondersteunen tijdens de maaltijd, helpen bij koffie en thee schenken, een gezellige praatje maken, persoonlijke aandacht geven en begeleiden naar activiteiten. Affiniteit met ouderen is van belang.

Boodschappenservice

De boodschappenservice van Facet is er voor mensen die door leeftijd, ziekte of beperking aan huis gebonden zijn. Je helpt met boodschappen doen, samen met de klant of alleen. Met eigen vervoer of samen te voet. Onkosten worden vergoed.

Koffie en thee schenken

In wijkcentra komen buurtbewoners bij elkaar voor ontmoeting en activiteiten. Voor wie houdt van gezelligheid en een stukje catering, kan helpen bij koffie en thee schenken. Zowel in Trefpunt Oost als Wijkcentrum West kan men één of meer dagdelen helpen.

Voor meer informatie over en aanmelden voor deze vacatures kan iedereen contact opnemen met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440 of via vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl

Facet Vrijwilligerssteunpunt is te vinden aan de Schoutstraat 5. Kijk voor andere leuke en boeiende vrijwilligersvacatures op https://vacaturebank.facetridderkerk.nl of het vacaturepaneel in de Bibliotheek AanZet, Ridderkerk-centrum.