Van der Valk Hotel Ridderkerk ingezet als opvanglocatie coronapandemie

In samenwerking met Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond en de GGD wordt Van der Valk Hotel Ridderkerk ingezet als opvanglocatie voor mensen die vanwege de coronapandemie in quarantaine moeten verblijven.

Met name voor mensen die zelf geen mogelijkheden hebben om dat volgens de voorschriften en met de juiste zorg te doen. Hiermee worden de ziekenhuizen ontlast, zodat die de urgente patiënten en reguliere spoedzorg kunnen blijven verzorgen.

Het hotel zal vanaf woensdag 1 april 2020 in gebruik worden genomen als zorglocatie. Deze extra zorglocatie is beschikbaar voor de gehele regio Rotterdam Rijnmond. Vijftig bedden zijn gereedmaakt, maar er is een mogelijkheid om dit aantal uit te breiden naar 274 bedden. Het is niet mogelijk voor patiënten om zichzelf te melden op deze zorglocatie. Mensen met corona-gerelateerde klachten moeten telefonisch contact opnemen met de eigen huisarts of huisartsenpost.

Om ervoor te zorgen dat alle ruimte beschikbaar is voor de opvang en om zorgmedewerkers ongestoord hun werk te kunnen laten doen, sluit het hotel vanaf maandag 30 maart 2020 de reguliere hotelkamers. De zorg voor corona patiënten bij Van der Valk Hotel Ridderkerk wordt gecoördineerd door de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond en de GGD.