Veel bezoekers bij kerstconcert Harmonie Slikkerveer

Afgelopen zaterdagavond 15 december heeft muziekvereniging Harmonie Slikkerveer haar jaarlijks kerstconcert gegeven. De St Joriskerk was prachtig sfeervol versierd met kerstdecoraties, dus een ideale setting voor een mooi concert.

Jeugdorkest

Ondanks de koude hadden veel mensen zich voorgenomen het concert te bezoeken en de vereniging mocht zich verblijden met een volle zaal publiek. In het voorprogramma van het concert mocht het jeugdorkest de opening maken onder leiding van dirigent Ferdi Seelbach, zij speelde mooie kerstnummers welke in toerbeurt met de organist Dries Nelemans ten gehore werden gebracht.

Opening

Om 20.00 uur maakte het orkest van de vereniging zijn opkomst en na een afstemronde werd het concert geopend door Arnold Biezepol, de presentator van de avond, welke een mooie omschrijving gaf van het openingsnummer Acclamation van James Curnow.
Dirigent Jurgen Nab maakte zijn opkomst en de St Joriskerk was tot een prachtige concertzaal geworden, na het openingsnummer werd Hymns and Carols van Harrie Janssen gespeeld, een mooie compilatie van kerstnummers, daarna was het de beurt aan de solist van de avond:

Rodin Rosendahl

Rodin speelt bij de Marinierskapel der Koninklijke Marine en vertolkte deze avond enkele schitterende nummers op euphonium, waar onder: Gabriels Oboe van Ennio Morricone en Varied Mood van Ray Woodfield.

Samenzang

Het was een schitterende avond vol mooie muziek en de avond werd afgesloten met samenzang van het prachtige ‘Ere zij God’ in een bewerking van Everhard Zwart.

Harmonie Slikkerveer mag terugkijken op een mooi en geslaagd concert, met speciale dank aan de St Joris kerk voor hun gastvrije ontvangst.

Foto´s:  Erik Jonkman