Veiligere oversteek Jan Luykenstraat

Aan de Jan Luykenstraat zijn vanaf maandag 14 maart 2022 werkzaamheden. De oversteekplaats wordt aangepast.

De werkzaamheden vinden plaats tussen de Anna Bijnsstraat en de Geerlaan ter hoogte van de Kerkweg. De bestaande voetgangersoversteekplaats wordt verhoogd en een gedeelte van de rijbaan wordt opnieuw aangebracht.

De werkzaamheden zijn nodig omdat men de huidige oversteekplaats als onveilig ervaart. Door een plateau aan te brengen en in het midden een eiland te maken, wordt het verkeer gedwongen om af te remmen.

De werkzaamheden nemen tien werkdagen in beslag. Ze staan gepland van 14 tot en met 25 maart. Er wordt gewerkt van 7.00 tot 16.00 uur. De rijbaan waar de werkzaamheden op plaatsvinden is dan buiten gebruik. Bestemmingsverkeer en doorgaand verkeer worden op tijd op de hoogte gesteld en omgeleid. Bij veel neerslag of vorst liggen de werkzaamheden stil.

Neem voor meer informatie contact op met Jan Willem Ploeg via j.ploeg@ridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk