Verdachte (13) van steekpartij bij Gemini College blijft langer vastzitten

De 13-jarige jongen van het Gemini College in Ridderkerk die ervan wordt verdacht een 16-jarige schoolgenoot ernstig te hebben verwond met een mes, blijft nog minimaal 30 dagen vastzitten. Dat meldt het Openbaar Ministerie vandaag. Eerder werd zijn hechtenis al met twee weken verlengd.

De 16-jarige leerling uit Alblasserdam overleefde de steekpartij dankzij docenten die de wond dichtdrukten. Het slachtoffer verloor veel bloed. De steekpartij gebeurde op 31 januari aan de Prinses Margrietstraat in Ridderkerk, vlakbij het Gemini College. Het slachtoffer moest met een spoedtransport naar het ziekenhuis worden gebracht.

De verdachte kon snel na de steekpartij worden aangehouden. Veel jongeren zagen het slachtoffer liggen en werden opgevangen in de school.