Verdachte schietincident Ridderkerk aangehouden

De politie heeft afgelopen weekeinde een man aangehouden die wordt verdacht van een mislukte liquidatie op een 54-jarige Ridderkerker. De verdachte is voorgeleid en blijft voorlopig twee weken vastzitten.

De Ridderkerker werd woensdag 15 april 2020 opgewacht toen hij ’s ochtends rond half zeven naar zijn werk ging. Vlak bij zijn woning aan de Ringdijk, werd hij belaagd door een nog onbekende getinte man, die een zwarte hoodie droeg en zijn capuchon. Deze man richtte een vuurwapen op de Ridderkerker en haalde de trekker over. Het wapen weigerde, sloeg ermee het slachtoffer op het hoofd en stapte vervolgens in een donkerkleurige Renault Megane, die werd bestuurd door een tweede verdachte. De auto is later teruggevonden aan de Zevenoord in Rotterdam.

De politie kreeg de beschikking over de beelden van een bewakingscamera, waarop de verdachte en het voertuig te zien zijn.

De beelden van de verdachte en de vluchtauto werden ook gebruikt in het programma ‘Bureau Rijnmond’

Foto: Politie