Verkiezingen Europees Parlement

Op donderdag 23 mei 2019 zijn de verkiezingen voor het Europees Parlement. Om te kunnen stemmen neemt u uw stempas en legitimatiebewijs mee naar het stembureau. De stempassen zijn al verstuurd. De kandidatenlijst volgt uiterlijk 20 mei.

Heeft u geen stempas ontvangen of bent u hem kwijtgeraakt? U kunt tot uiterlijk woensdag 22 mei een vervangende pas aanvragen:

• Via telefoonnummer (0180) 451 234 (werkdagen van 9.00 tot 15.00 uur), de gemeente Ridderkerk stuurt uw stempas dan naar u op.
  • Bij het Gemeentelijk Servicecentrum. U krijgt uw vervangende stempas direct mee. Dit kan tot uiterlijk 22 mei. 12.00 uur. Maak hiervoor een afspraak op de website of via telefoonnummer (0180)  451234.

Kiesgerechtigd

U ontvangt een stempas en mag stemmen voor het Europees Parlement als u:

• de Nederlandse nationaliteit heeft;
  • EU burger bent met een niet-Nederlandse nationaliteit en geregistreerd als kiesgerechtigde;
  • op 23 mei 18 jaar of ouder bent:
  • op uiterlijk 9 april 2019 staat ingeschreven in de gemeente Ridderkerk;
  • niet uitgesloten bent van het kiesrecht.

Meer info op website :  www.ridderkerk.nl/verkiezingen