Verkiezingsposters met Mark Rutte in Ridderkerk beklad met Hitlersnor

Verkiezingsposters van de VVD met Mark Rutte zijn in Ridderkerk beklad. De foto van de demissionair premier is door vandalen onder andere aan het Dillenburgplein in Ridderkerk – Slikkerveer voorzien van een zwart Hitlersnorretje.

Buurtbewoners reageren geschrokken en hebben het vermoeden dat de vernielingen ’s nachts hebben plaatsgevonden. De vergelijking met de Tweede Wereldoorlog vinden zij belachelijk. Er hangen ook posters van andere partijen, maar die zijn niet beklad

Ook op andere plekken in Nederland, onder meer in Rotterdam en Westervoort, zijn verkiezingsposters van Rutte beklad met hakenkruizen en andere nazi-uitingen.

Het bekladden van verkiezingsposters gebeurt altijd. En altijd worden er wel verkiezingsborden naar beneden gehaald, al hebben de politieke partijen onderling afgesproken dat elkaars borden worden gerespecteerd en laten hangen.