Verkleumde Sinterklaas komt aan in Ridderkerk

Op zaterdag 19 november 2022 Sinterklaas en zijn Pieten weer in Ridderkerk aangekomen. Het was waterkoud langs de Werfkade in Ridderkerk Bolnes maar dit was geen reden voor de kinderen om niet naar de intocht te komen.

Even was er op de kade verwarring want burgemeester Anny Attema was in geen velden of wegen te bekennen. Achteraf bleek dat zij op de stoomboot was omdat Sinterklaas hulp van haar nodig had.

Op de kade hadden de zwarte pieten het erg druk om tekeningen in ontvangst te nemen en met het uitdelen van snoepgoed. Sinterklaas nam ook de tijd voor foto’s en selfies.

Vanaf de Werfkade ging Sinterklaas achtereenvolgens de winkelcentra De Werf in Bolnes, Dillenburgplein in Slikkerveer bezoeken. Na deze twee bezoeken ging de route verder richting het Koningsplein in het centrum van Ridderkerk. De muziekvereniging Harmonie uit Slikkerveer begeleide Sinterklaas muzikaal door Ridderkerk.

Op het Koningsplein in het centrum was de Meezing Sjo van De Gebroeders Ko. Aansluitend bezocht Sinterklaas het Winkelhart Ridderkerk en hier was er voldoende tijd om handjes te schudden.

Cadeautje voor de burgemeester, als bedankje voor alle keren dat ze de Sint heeft ontvangen.

Foto’s: Roelie ’t Jong, Jos Wesdijk en Aad Hoogendijk