Verlopen kenteken brengt agenten bij arrestanten met drugs en munitie

Zondagavond merken op de A15 surveillerende agenten een auto met een verlopen kenteken op. Als de auto er na een stopteken vandoor gaat, zetten ze de achtervolging in. In Ridderkerk worden de twee inzittenden aangehouden. In de auto worden verschillende drugs en een patroon van een vuurwapen gevonden.

Even na vijf uur ´s middags merken agenten op de A15 een auto op met een verlopen kenteken. Ze geven de auto een volgteken, waaraan de bestuurder in eerste instantie lijkt te voldoen. Maar bij de afrit Alblasserdam rijdt de bestuurder toch de hoofdrijbaan weer op. De politie gaat er achteraan. Ondertussen wordt er een doosje uit de vluchtende auto gegooid.

De vluchtende auto rijdt Ridderkerk in waar de agenten de auto klem kunnen zetten. De bestuurder en bijrijder gaan er rennend vandoor. Ze klimmen over een hek en rennen de wijk Slikkerveer in Ridderkerk in. Op aanwijzingen van een buurtbewoner vinden de agenten de twee mannen in de achtertuin van een woning aan de Marnixstraat, liggend onder de tuinmeubelen. De bijrijder blijkt een flinke wond aan zijn hand te hebben en werd voor een medische behandeling meegenomen door de ambulance. De bestuurder wordt overgebracht naar het politiebureau. De verdachten hebben bijna 600 euro in kleine coupures op zak. In de auto vinden agenten wat zakjes met vermoedelijk speed, vermoedelijk XTC pillen, flesjes met vermoedelijk GHB en een patroon van een vuurwapen. Ook weten agenten het weggegooide doosje te traceren. Ook hierin zitten wat vermoedelijke drugsresten.

De politie stelt een onderzoek in naar de twee aangehouden verdachten, een 31-jarige man uit ´s Heerenberg en een 36-jarige man zonder bekende woonplaats.

Bron: Politie