Verschillende werelden aan Stadhouderslaan Ridderkerk Slikkerveer

Het project Stadhouderslaan in Ridderkerk Slikkerveer bestaat uit twee delen. Een deel wordt gesloopt om daarna nieuwbouw terug te bouwen. Het andere deel wordt verduurzaamd tot Nul Op de Meter appartementen.

Complex Stadhouderslaan bestaat nu uit vier blokken met portiekappartementen. De buitenste blokken gaat Wooncompas slopen. De middelste twee blokken gaan zij verduurzamen. Deze blokken blijven staan en worden tot nul-op-de-meter appartementen.

In blok 1 zijn inmiddels 40 portiek appartementen gesloopt en het terrein ligt er nu maagdelijk bij en het wachten is nu op het plaatsen van de modulaire woningen van StartBlock. Planning is november 2021.

Blok 4 staat nu op de nominatie om gesloopt te worden. De inwoners zijn inmiddels vertrokken en veel huisraad, oud meubilair en vloerbedekking ligt op straat en wacht om afgevoerd te worden door de afvaldienst van NV BAR Afvalbeheer.

De renovatie van blok 2 en 3 is nu in volle gang. Aan de buitenzijde zijn de nieuwe gevels goed zichtbaar en dit is nu al een verbetering van het straatbeeld.

Kortom, verschillende werelden aan Stadhouderslaan Ridderkerk Slikkerveer.