Versjes van Lars voor Ridderkerkers

Op 4 februari organiseerde het Servicebureau Onderwijs&Cultuur de eerste culturele activiteit van Cultuur Dichtbij Ridderkerk 2019 in samenwerking met Ontmoetingsplein de Reyerheem. Lars van der Werf, bekend van ‘Versjes van Lars’, was te gast in de Reyerheem. Samen met zijn ouderwetse typemachine.

Het was een drukke middag voor Lars met maar liefst ruim 60 gasten. Zij kregen een persoonlijk versje van hem gemaakt op zijn typemachine.

Één van de vele versjes, getypt door Lars

Mooie verhalen

Terwijl Lars met de bewoners en gasten sprak, typte hij lieve, grappige en ontroerende persoonlijke versjes. Natuurlijk onder het genot van een kopje koffie of thee. Er kwamen mooie verhalen naar boven. Allemaal naar aanleiding van de vraag van Lars aan degene die aan zijn tafel aanschoof; Waar houdt u van? De antwoorden varieerden van ‘appeltaart bakken’, ‘dansen’, ‘mijn dochters’ tot ‘de buitenlucht’. Nadat het versje uit de typemachine rolde, kreeg deze een stempel van Lars en werd hij overhandigd.

Op 20 februari is Lars van der Werf weer in Ridderkerk. Dan bezoekt hij Gasterij de Ontmoeting, aan de Boksdoornstraat 80, van 15.00 tot 16.00 uur. U bent van harte welkom, de activiteit is gratis te bezoeken.

Cultuur Dichtbij Ridderkerk
‘Wereldverhalen met Lars’ is  onderdeel van Cultuur Dichtbij, een samenwerkingsverband tussen de Reyerheem, Gasterij de Ontmoeting van de Riederborgh en het Servicebureau Onderwijs&Cultuur waarbij inwoners uit Ridderkerk elkaar ontmoeten via diverse cultuurdisciplines. Cultuur Dichtbij wordt mogelijk gemaakt met de steun van de Stichting Fonobori. Cultuur Dichtbij, een middag waarbij oude verhalen herleven en nieuwe herinneringen gemaakt worden.
Kijk op www.onderwijs-cultuur/cultuurdichtbijridderkerk.nl voor het volledige programma van Cultuur Dichtbij. Dit loopt tot en met 10 april 2019.