Vet Gezonde aftrap bij OBS de Piramide

Op de locaties van OBS de Piramide was vorige week dinsdag en woensdag een feestelijke aftrap. De school gaat zich samen met VET GEZOND inzetten voor een gezondere schoolomgeving. Wethouder Henk van Os knipte als aftrap samen met leerlingen en partners een lint door.

Daarna kregen de leerlingen workshops van onder meer Skanders, Facet Ridderkerk en Upstairs Dance & Fit. Er werden waterflesjes versierd, kinderen kregen informatie over suikers in verschillende dranken en er werden fruitcreaties gemaakt.
De Piramide heeft nu vijf fruitdagen op school. Leerlingen nemen als tussendoortje alleen fruit mee en krijgen regelmatig schoolfruit. VET GEZOND gaat zich samen met OBS de Piramide ook inzetten voor gezonde(-re) traktaties. Leerlingen krijgen workshops vol ideeën voor gezonde en ‘verantwoorde’ traktaties.

Gezond en fit

Facet Ridderkerk zet samen met de school de ‘daily mile’ in. Leerlingen lopen en/of rennen minimaal twee keer per week tien minuten, zodat ze geconcentreerder in de klas zitten en zichzelf fitter gaan voelen.
De schoolarts van het Centrum voor Jeugd en Gezin gaat de screening voor de groepen 2 en 7 op school doen in plaats van in het gezondheidscentrum. Zo blijft de screening laagdrempelig voor kinderen en ouders. Voedingsadviesbureau de Winter houdt in overleg met de schoolverpleegkundige op school een inloopspreekuur voor kinderen en ouders
Fysiotherapie Ridderkerk gaat bewegingstussendoortjes verzorgen in de klas. Zo wil OBS de Piramide er een VET GEZOND schooljaar van maken.

Bron: Gemeente Ridderkerk