Vet Gezonde prijzen uitgereikt

Vet Gezond deelde vorige week gezonde prijzen uit. Patricia Vester won een ontspannen hotelovernachting voor twee personen inclusief ontbijt. Nathalie Schroder en Linda Andriese wonnen een gezonde lunchtas.

Hotel Van der Valk en Bij Nikki werkten aan de actie mee en sponsorden die deels. “Dat was een van de redenen voor de winacties, onze lokale ondernemers steunen in deze moeilijke tijd”, vertelt Steffanie Helmink, regisseur van Vet Gezond. “En we hoopten op meer volgers, om zo meer aandacht te kunnen vragen voor een gezonde leefstijl.”

Deze prijzen waren te winnen via Facebook. Om meer jongeren te bereiken, was er ook via Instagram een winactie. Winnaar Stefan van Gent mag door de jonge Ridderkerker Jarod Revet van Costumsbyjarod een paar sneakers laten personaliseren.

Nicolette Meerman van ‘Bij Nikki’, winnares Nathalie Schroder en Gertjan Kroon, regisseur van Vet Gezond.
winnares Patricia Vester, Gertjan Kroon en Krystle van der Valk

Vet Gezond

Meer kinderen en jongeren die gezond leven. Dat is het doel van Vet Gezond. Een gezonde leefstijl voor kinderen en jongeren betekent: elke dag bewegen of sporten, gezond eten, water drinken en genoeg slapen. Om dat te stimuleren werken gemeente en Facet Ridderkerk samen met partners als scholen, kinderopvangcentra, bedrijven en sportverenigingen.

Het programma richt zich op de jeugd en op de mensen in hun omgeving zoals ouders, verzorgers en leerkrachten. Want kinderen volgen het voorbeeld van hun ouders.