Vier nieuwe partners voor ‘Vet Gezond’

Nog vier Ridderkerkse organisaties gaan meedoen met het programma ‘Vet Gezond’ van de gemeente en Facet. Ze willen meehelpen meer Ridderkerkse kinderen een gezonde leefstijl aan te leren.

Kinderdagverblijf De Bron, kinderopvang SKR, Kicks Ridderkerk en One of a Kind coaching & training ondertekenden woensdag 4 december bij Burgerzaken de samenwerkingsovereenkomst in het bijzijn van wethouder Henk van Os en Matthias de Graaf van Facet Ridderkerk.

Gezonde leefstijl

Meer kinderen en jongeren die gezond leven. Dat is het doel van Vet Gezond. Een gezonde leefstijl voor kinderen en jongeren betekent: elke dag bewegen of sporten, gezond eten, water drinken en genoeg slapen. Om dat te stimuleren werken gemeente en Facet Ridderkerk samen met partners. Scholen, kinderopvangcentra, bedrijven en sportverenigingen werken mee.

Het startte met de JOGG-aanpak: Jongeren Op Gezond Gewicht. Wat begon als een programma dat zich vooral richtte op gewicht, is nu uitgegroeid tot een programma dat gaat over een gezonde leefstijl in het algemeen. Daar horen bewegen, eten en drinken, rust en ontspanning allemaal bij.

Het programma Vet Gezond richt zich op de jeugd en op de mensen in hun omgeving zoals ouders, verzorgers en leerkrach- ten. Want kinderen volgen het voorbeeld van hun ouders.

De vertegenwoordigers van de vier nieuwe partners kregen vorige week woensdag een bamboeblok dat zij in hun bedrijfspand kunnen neerzetten. Daarmee kunnen ze laten zien dat ze meewerken aan een gezonde leefstijl voor onze Ridderkerkse jeugd.

Foto: Gemeente Ridderkerk