Vissen krijgen meer ruimte in Waterrijk Ridderkerk ’t Zand

Wethouder Marco Oosterwijk sloeg woensdag 9 september 2020 de officiële palen voor het project van projectontwikkelaar Herkon en Bouwonderneming Stout. Daarmee gingen de bouw van eerste fase van woningbouwproject Waterrijk (37 eengezinswoningen in Het Zand) van start. Dit project wordt naar verwachting in het derde kwartaal van 2021 opgeleverd aan de nieuwe bewoners.

De woningen zijn gelegen langs de Donkerslootweg en Erasmuslaan in de wijk Het Zand in Ridderkerk

De bouwwerkzaamheden verlopen zeer voorspoedig en rondom de buitenste woningen is de grond weggegraven zodat een nog grotere waterpartij is ontstaan. Hierdoor krijgen de vissen en watervogels meer leefruimte. Na de oplevering kunnen dan de nieuwe bewoners genieten van al  het natuurschoon op hun balkons .