Vlagvertoon op Koningsdag in Ridderkerk

Vanwege de coronamaatregelen vinden er dit jaar tijdens Koningsdag geen activiteiten plaats. Het feestelijke en uitbundige van Koningsdag is ons dit jaar niet gegeven.

Die nationale eenheid komt tijdens Koningsdag ook altijd bovendrijven en daarom riep de premier Mark Rutte iedereen op om van de nood een deugd te maken. We doen dit door alle inwoners van Nederland op te roepen te vlaggen met de Nederlandse driekleur en oranjewimpel.

Het was mooi om te zien dat veel straten in Ridderkerk rood-wit-blauw kleurden en samen met het oranje van de wimpel het accent van onze nationale gemeenschapszin onderstrepen. Met elkaar willen we zo vooruitgrijpen op betere tijden, waar we met elkaar naar uitzien en die zeker ook weer zullen aanbreken.