Voertuigenbrand aan Tinstraat Ridderkerk

Tegen 23.00 uur is maandagavond 13 april  2020 de brandweer opgeroepen voor een autobrand aan de Tinstraat in Ridderkerk. Al snel werd duidelijk dat het meerdere auto’s betrof tegen de gevel van een bedrijf. De brandweer heeft direct opgeschaald naar middelbrand.

Later zijn er ook een schuimblusvoertuig uit Alblasserdam, ladderwagen en officier van dienst aan het incident toegevoegd. Het lijkt dat de brandweer op tijd aanwezig was. De officier van dienst heeft om 23.15 uur het sein brandmeester gegeven.

Door de snelle inzet is de brand beperkt gebleven tot 3 voertuigen. De gevel is ook beschadigd. In het pand is geen brandschade.

De oorzaak van de autobranden is nog niet duidelijk. Hier zal onderzoek naar worden ingesteld door de politie.

Foto: Dennis van Wingerden
Video: 112-Rijnmond