Volle bak tijdens open repetitie Something Else

Het was een succesvolle open repetitie, afgelopen donderdag bij Something Else. Maar liefst 14 mensen kwamen er op af en daarmee zat het repetitielokaal van muziekvereniging Harmonie Slikkerveer lekker vol. Ook mannen meldden zich en hebben met plezier meegedaan. En zo kon er weer een keer 5-stemmig gezongen worden.

De avond begon met wat rek- en strek oefeningen om de nek en de schouders los te maken. Daarna werden er wat inzing oefeningen gedaan. Hiermee werden de stembanden opgewarmd. Met z’n allen dezelfde inzingoefening ging prima maar in canon was wel wat lastiger. Toen begon men met het instuderen van een gedeelte Abba-medley. Het is altijd weer leuk om te horen wat Dirk heeft gearrangeerd en hoe alle partijen bij elkaar komen tijdens het repeteren. En zéker met zo’n grote groep zangers en een baspartij er bij. In de pauze werd er verder met elkaar kennisgemaakt onder het genot van een drankje. Na de pauze is er nog even verder gewerkt aan de Abba-medley en toen was het tijd om een aantal nummers uit het huidige repertoire door te zingen. Zo konden de “kijkers” horen en zien hoe de popformatie de nummers brengen en konden zij zelf ook lekker meezingen. Dit werd enthousiast ontvangen.

Reportage RTV Ridderkerk

RTV Ridderkerk was ook aanwezig. De verslaggever heeft verschillende mensen gesproken en hiervan is een reportage uitgezonden in het programma Prettig Weekend op radio Ridderkerk. Uitzending was zaterdag van 10.00 – 13.00 uur en wordt maandag van 19.00 – 22.00 uur herhaald. De uitzending kan ook teruggeluisterd worden via de Uitzending gemist pagina.

Ook meedoen?

Eens per jaar wordt de open repetitie georganiseerd om de Popformatie onder de aandacht te brengen bij zangliefhebbers. Geïnteresseerden kunnen vrijblijvend een keer lekker meezingen en ervaren hoe leuk het is om in een popkoor te zingen. Heb je deze avond gemist, maar ben je wel nieuwsgierig of zingen bij Something Else iets voor jou is? Neem contact op via popformatiesomethingelse@gmail.com of ga gewoon langs op een donderdag avond. Je bent van harte welkom!