Volop drukte bij Vrijmarkt Koningsdag in Ridderkerk

Vandaag is het Koningsdag. Dat betekent: de verjaardag van de koning vieren en lekker eropuit trekken. Zeg je ‘Koningsdag’, dan zeg je ‘rommelmarkten’. Ridderkerk houdt op Koningsdag vooral vast aan tradities.

De vrijmarkt is een vast en populair onderdeel van Koningsdag in het centrum van Ridderkerk. Hét moment om leuk speelgoed te scoren of om juist van het oude af te komen.

Op Koningsdag donderdag 27 april 2022 kon iedereen een plaatsje zoeken en zijn of haar waren te koop aanbieden. De vrijmarkt werd gehouden in de voetgangersgebieden van het centrum en op en rondom het Jorisplein.

In alle vroegte kwamen er vandaag al verkopers naar het centrum om een plekje te claimen. “De schuur stond vol, de zolder stond vol en we kregen heel veel spullen van de buren. Toen dachten we: we gaan hier staan”, vertelt een van hen aan RTV-Ridderkerk.

De vrijmarkt werd zeer goed bezocht en het zag er kleurrijk en gezellig uit. Vooral met het prachtige zonnig weer was er tussendoor ruimschoots de tijd om op het terras op Koningsplein te genieten.

In de wijk Slikkerveer liep de Harmonie Slikkerveer traditiegetrouw hun ronde door de wijk.

Foto’s: Marcel Vink en Wessel Dekker