Volop pret bij activiteitenkamp meivakantie

Tijdens de meivakantie is op woensdag 4 mei 2022 een activiteitenkamp georganiseerd door vier studenten van het Albeda college met ondersteuning van Jeugdafdeling RVVH en Facet Ridderkerk. Voor deze studenten betrof dit hun eindexamenopdracht van hun opleiding Sport en Bewegen.

Het activiteitenkamp vond plaats op de velden van RVVH. RVVH ondersteunde deze activiteit met trainers en vrijwilligers en Facet Ridderkerk had deze activiteit opgenomen in hun kalender met vakantieactiviteiten.

In de ochtend waren 36 kinderen aanwezig in de leeftijdscategorie 5 tot en met 9 jaar en in de middag was het de beurt voor 58 kinderen in de leeftijdscategorie 10 tot en met 13 jaar.

De sportactiviteiten en spelletjes hadden niet alleen met voetbal te maken. Zo was ook het klassieke stoepranden mogelijk.

Het alternatieve volleybal met een zeer groot uitgevallen bal was ook niet zo eenvoudig om goed uit te voeren.

En het klassieke Twister spel waar veel kinderen mee zijn opgegroeid zat ook in het spelschema! Wanneer de aangewezen ‘Spinner’ de opdrachten noemt, moeten de spelers zich verplaatsen naar plekken op de mat. Zorg dat je niet omvalt, want dan ben je af! De laatste speler die overblijft, wint het spel.

En de zeepglijbaan was wel het favoriete onderdeel van iedereen.

Foto’s: Wessel Dekker