Voorbereidend werk geluidsscherm A15/A16

De gemeente Ridderkerk is bezig met de voorbereidingen voor de bouw van het nieuwe geluidsscherm. Dat scherm komt langs de noordzijde van de A15/A16, ter hoogte van de wijk West.

Voor het plaatsen van het scherm worden heiwerkzaamheden uitgevoerd. Tijdens de avond- en nachtwerkzaamheden kunt u mogelijk geluidsoverlast ervaren. Aannemer Heijmans probeert de overlast te beperken door het gebruik van zoveel mogelijk geluidsarme apparatuur. Alle aan- en afvoer van materialen vindt plaats via de rijksweg.

Om te zorgen dat het verkeer veilig en vlot kan doorrijden overdag, mag er van wegbeheerder Rijkswaterstaat alleen in de avond en in de nacht gewerkt worden. Gemeente Ridderkerk heeft hiervoor ontheffing verleend.

Het gaat om de volgende werkzaamheden:

• Het aanbrengen van tijdelijke verkeersmaatregelen, van 16 juni 2022 19.00 uur tot en met 18 juni 2022 6.00 uur.
  • ​​​​De aanvoer van de heistelling en het heien, van 28 juli 2022 tot en met 30 juli 2022 tot uiterlijk 23.59 uur
  • Afbreken en afvoer van de heistelling, op 31 juli 2022 van 0.00 uur tot 10.00 uur.