Voorbereidende bouwwerkzaamheden project Binnenrijk gestart

Op 16 juli 2020 hebben projectontwikkelaars Timpaan uit Hoofddorp, AMARE Vastgoed uit Ridderkerk, Bouwbedrijf Wagemakers uit Oss en de gemeente Ridderkerk de koopovereenkomst getekend voor het nieuwbouwplan Binnenrijk in woonwijk ‘t Zand. Het gebied dat voorheen Driehoek Het Zand heette.

Binnenrijk wordt een park, met daarin drie woongebouwen. Het project bestaat in totaal uit 133 koopwoningen: er is één gebouw met appartementen, één gebouw met eengezinswoningen en één gebouw met een mix van appartementen en eengezinswoningen. Op 29 oktober 2020 is de verkoop van Binnenrijk gestart.

Woensdag 4 februari 2021 is de bouwplaats helemaal omringd met bouwhekken zodat voorkomen wordt dat mensen en/of kinderen de bouwplaats kunnen betreden. De extra parkeerplaatsen aan de Vlietlaan zijn ook niet meer te gebruiken en vervallen dus. Parkeerdruk rondom winkelcentrum Vlietplein zal dan helaas wel toenemen. Ook worden alle grote bomen verwijderd zodat deze geen staan in de weg meer zijn voor de bouwwerkzaamheden.

Een ander nadeel is dat mensen met honden hun favoriete uitlaatplek kwijt zijn en zij zullen dus alternatieven in de woonwijk moeten gaan zoeken. Ook verdwijnt het voetbalveld en de pannakooi en de jeugd zal naar het Erasmuspark kunnen gaan om daar een balletje te trappen.