Voorlezers gezocht!

Houd je van (voor)lezen en vind je het leuk om met jonge kinderen om te gaan? Vanaf september is er weer plaats voor enkele voorlezers! Binnen het voorleesproject van de Bibliotheek AanZet en Facet Ridderkerk lezen mensen op vrijwillige basis voor aan kleinere of grotere groepen jonge kinderen op de basisschool, de peuteropvang of op het kinderdagverblijf. Wekelijks wordt er gedurende het voorleesseizoen, dat van oktober tot april loopt, een half uurtje op een vaste tijd voorgelezen.

Er zijn mogelijkheden in verschillende wijken van Ridderkerk. Naast dat deze activiteit het lezen en de taal bij de kinderen bevordert, is ook het onderlinge contact tussen de verschillende generaties van belang, wat bij beide groepen tot veel plezier leidt!

Nieuwe voorlezers krijgen medio september een introductie over voorlezen voor jonge kinderen en worden begeleid bij de keuze van boeken. Je hoeft dus geen lid te zijn van de Bibliotheek. Bij de intake hoort het aanvragen van een Verklaring Omtrent Gedrag.

Ben je enthousiast geworden? Neem dan contact op met Frederike Barendregt via 0180 – 432 350 of frederike.barendregt@facetridderkerk.nl. Kijk voor meer informatie over vrijwilligerswerk in het algemeen op de vacaturebank.