Voorlopig geen aanleg glasvezel in Ridderkerk

Op 31 oktober 2019 werd met veel publiciteit het L2Fiber glasvezelproject gelanceerd. L2Fiber zou in de gemeente Ridderkerk supersnel internet gaan aanbieden.

In december 2020 was in verschillende media te lezen dat T-mobile de aanleg van glasvezel van L2Fiber over had genomen.

Gemeente Ridderkerk is met L2Fiber in gesprek gegaan over de mogelijke consequenties die deze overname heeft voor de aanleg van glasvezel in Ridderkerk. Maandag 25 januari 2021 is duidelijk geworden dat L2Fiber geen invulling zal geven aan de samenwerkingsovereenkomst.

Er zijn verschillende pogingen gedaan om L2fiber tot uitvoering van de overeenkomst over te laten gaan. Het bedrijf is daarvoor op bezoek geweest op het gemeentehuis en er zijn bezoeken aan het bedrijf geweest. De gesprekken waren indringend maar hebben ondanks de inzet niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Doordat L2Fiber het glasvezelnetwerk niet gaat aanleggen, blijft toch de wens bestaan om een glasvezelnetwerk aan te leggen. Met andere partijen in deze branche worden gesprekken gevoerd.