Voorstelling ‘Het succes van Chahrazad’ voor en door vrouwen

Wethouder Peter Meij opende vorige week donderdag 22 september 2022 de theatervoorstelling ‘Het succes van Chahrazad’ van Woman Connected.

‘t Gilde Ridderkerk en de sociaal makelaars van Facet Ridderkerk organiseerden deze theatervoorstelling voor vrouwen. In de theaterzaal van het gemeentehuis zag een divers gezelschap Ridderkerkers de voorstelling. Die ging over een vrouw die gevlucht is en haar droom wil verwezenlijken: haar eigen restaurant. Ze ruimt, met vallen en opstaan, elk obstakel uit de weg op haar weg naar succes.

Wethouder Fleur Stip (Cultuur) zou de voorstelling openen. Zij was verhinderd en werd daarom vervangen door wethouder Meij.

Hij sprak vooraf het publiek toe: “Het is belangrijk dat iedereen in Ridderkerk, ongeacht cultuur, generatie of achtergrond, gelijke kansen krijgt om zich te ontplooien. Zo versterken Ridderkerkers niet alleen zichzelf en elkaar, maar ook toekomstige generaties. Hopelijk kan de voorstelling daaraan bijdragen.”

Women Connected is het grootste podiumkunsten-netwerk voor vrouwen in Rotterdam. De vrouwen treden op om anderen te inspireren en motiveren en leiden vrouwen op. Zo zorgt het netwerk ervoor dat steeds meer vrouwen zich kunnen ontplooien. De voorstelling zou op Internationale Vrouwendag (8 maart) plaatsvinden, maar ging niet door vanwege corona.

Foto: Gemeente Ridderkerk