Vrijwilligers delen KerstPRESENTjes uit

Esther van Erp en Vicenta waren vorige week dinsdag allebei blij verrast. De vrouwen ontmoetten elkaar vanwege de actie KerstPRESENTje van stichting Present Ridderkerk.

Esther gaf zich op als vrijwilliger. Met haar zussen en schoonzussen stelde ze een pakket samen. Dinsdag bezorgde ze dat met haar zus Judith en nichtje Louise bij Vicenta. Die is hartstikke blij met het pakket. “Alles is mooi meegenomen. Het was heel compleet. Lekkere dingen, verzorgingsproduc- ten, knutselspullen en cadeautjes voor mijn dochters en mij.”

Esther, Judith en Louise gingen naderhand blij naar huis. Esther: “Het was vooraf een beetje spannend, wie zou de deur opendoen? Het was ontzettend leuk. We werden meteen binnen gevraagd en hadden een gezellig en open gesprek. Vicenta had bij wijze van spreken mijn buurvrouw kunnen zijn.”

Welkom

Vicenta is een van de Ridderkerkers die geholpen is door Present. Voor iedereen die dit jaar hulp ontving was er vorige week een KerstPRESENTje, samengesteld en gebracht door vrijwilligers. Vicenta: “Twee jaar geleden kreeg ik een spierziekte. Ik moest verhuizen omdat er geen lift is in het complex waar ik woonde. Maar ik heb heel weinig kracht, dus kwamen er mensen van Present klussen. Doordat ik niet meer kan werken, is het financieel ook best zwaar. Dus het pakket is heel welkom.”

Vicenta genoot met haar dochters de afgelopen dagen van de erwtensoep en de kerstkransjes met warme chocolademelk. Ook Esther kijkt met een goed gevoel terug: “We kunnen best iets missen. Het is eigenlijk zo’n kleine moeite om iemand blij te maken. Geven maakt rijk, merkten we weer.”

Foto: Gemeente Ridderkerk