VVD Ridderkerk stelt vragen over opvang voor gevluchte Oekraïners in Ridderkerk

Na weken van spanningen is Rusland Oekraïne binnengevallen. Door de oorlog ontvluchten op dit moment veel Oekraïners hun land en een deel daarvan zal ook in Nederland asiel aanvragen. VVD Ridderkerk is van mening dat de gemeente Ridderkerk er alles binnen haar vermogen aan moet doen om de Oekraïense bevolking te helpen, daarom heeft de VVD Ridderkerk vragen gesteld aan het college.

Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) heeft zondag 27 februari 2022 op haar website een oproep aan gemeenten gedaan om opvangplekken aan te bieden om gevluchte Oekraïners onderdak te kunnen bieden. De gemeente Ridderkerk moet zo snel mogelijk reageren op de oproep van het COA en plek bieden aan Oekraïners.

VVD Ridderkerk vraagt aan het college of de gemeente Ridderkerk er alles binnen haar vermogen aan moet doen om de Oekraïense bevolking te helpen in hun strijd tegen de invasie van Rusland en of dat de gemeente Ridderkerk een rol kan spelen voor het aanbieden van opvangruimte.