Wasdroger zorgt voor uitslaande brand

Rond 01.40 uur maandag 20 juni 2022 zijn de hulpdiensten opgeroepen voor brand aan de Julianastraat in Bolnes. Bij aankomst van de hulpdiensten sloegen de vlammen al uit het dak. Hierop zijn twee tankautospuiten en een ladderwagen ingezet om de brand te blussen.

De oorzaak was een in brand gevlogen wasdroger. Binnen een uur had de brandweer de (middel)brand onder controle. De twee bewoners waren op dat moment al nagekeken door ambulance personeel omdat zij rook hadden ingeademd. Ze hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

Aangezien er nog diverse sloopwerkzaamheden moesten worden uitgevoerd, om de laatste restjes te blussen, kon de brandweer pas om half vier gaan inpakken. De stichting Salvage kwam ter plaatsen om de bewoners te helpen bij het afwikkelen van de grote schade die de brand heeft veroorzaakt.