In het kader van het ‘Somebody to love festival’ wat plaats vindt van 11 tot 25 oktober 2019 in Ridderkerk, was er op donderdag 17 oktober 2019 een lezing van Ellie Lust in Theater Het Plein.

Wat is ‘anders’?
Een vraag waar eigenlijk geen antwoord op is. In deze ‘Human Library’ talkshow werd in gesprek gegaan met mensen, die soms het gevoel hebben dat ze niet zichzelf kunnen zijn, in vrijheid en veiligheid. Denk hierbij aan iemand met tatoeages, met een ander geloof, met een andere geaardheid, een transgender en de moeder van een transgender. Hoofdgast Ellie Lust, bekend van Ellie op Patrouille, Opsporing Verzocht en Wie is de mol, schoof donderdagavond aan om te praten over LHBTI+. In haar werk als agente en als ‘publiek’ persoon. Ellie is mede oprichtster, van ‘Roze in blauw ‘. Roze in Blauw is een netwerk binnen de Nederlandse nationale politie dat zich speciaal bezighoudt met de bestrijding van antihomoseksueel geweld en de ondersteuning van slachtoffers daarvan. Roze in blauw is op vele LHBTI gerelateerde evenementen aanwezig.

De Muzikale bijdrage was van de muziekschool Ridderkerk en de avond zelf werd gepresenteerd door Marco van’t Wout.

Somebody to love-festival

Deze talkshow is onderdeel van het Somebody to love-festival in Ridderkerk. Het festival wordt georganiseerd door de Bibliotheek AanZet, Filmhuis Ridderkerk, Muziekschool Ridderkerk, Grandcafé Burgerzaken van der Valk, Building-Arts en Facet.

Slotavond is op 25 oktober om 19.30 uur met muziek van Queen en aansluitend de film Bohemian Rhapsody. Tijdens de pauze op de foto met je favoriete queen bandlid via het greenscreen. Entree €7,50 inclusief drankje. Dit alles in de theaterzaal van het gemeentehuis. Kaartjes zijn te koop via www.debibliotheekaanzet.nl/activiteiten of bij de wereldwinkel ridderkerk.

Foto’s Roelof Mulder