Website ‘Hart voor klimaatzaken’ gelanceerd

Op uitnodiging van wethouder Henk van Os (economie) kwam op vrijdag 14 februari 2020 een groot aantal ondernemers bijeen in Van der Valk Hotel Ridderkerk voor de ondernemerslunch die de gemeente regelmatig organiseert. Genietend van lekker eten konden de ondernemers netwerken, met elkaar en met vertegenwoordigers van de gemeente.

Deze keer was ook wethouder Marten Japenga (duurzaamheid, energietransitie) aanwezig. Hij verzorgde de officiële lancering van het nieuwe digitale platform Hart Voor Klimaatzaken (hartvoorklimaatzaken.nl). Het is een initiatief van Duurzaamheidskring Ridderkerk.

Samen verduurzamen

Steeds meer bedrijven dragen hun steentje bij aan duurzaamheid: van het opwekken van duurzame energie tot het verduurzamen van de bedrijfsvoering en bedrijfspanden. Duurzaamheidskring Ridderkerk is het open netwerk van Ridderkerkse bedrijven, (gemeentelijke) organisaties, verenigingen en inwoners dat zich inzet voor een sociaal en economisch duurzamer Ridderkerk.

De Duurzaamheidskring houdt drie of vier bijeenkomsten per jaar, zodat aanwezigen en deelnemers elkaar kunnen ontmoeten en kennis en ervaring kunnen delen om Ridderkerk duurzamer te maken. Door samenwerking kunnen duurzame doelen sneller bereikt worden dan wanneer iedere organisatie of persoon dit op eigen kracht doet. Samenwerken kan bijdragen aan verfrissende ideeën en het van de grond krijgen van duurzame initiatieven. De nieuwe website helpt daarbij.

Beurs

Een andere activiteit voor een duurzamer Ridderkerk is de Slim Verbouwen Beurs op zaterdag 14 maart van 10.30 tot 15.30 uur in Van der Valk Hotel Ridderkerk. Het wordt een dag vol slimme en duurzame ideeën, voor inwoners en ondernemers.

Foto: Gemeente Ridderkerk