Weer zonder te struikelen wandelen door Ridderkerk ’t Zand

Het wandelpad vanaf de Erasmuslaan tot aan het Havenkanaal is zeer geliefd onder de wandelaars in Ridderkerk ’t Zand en Drievliet. Het is een zeer populaire route van wandelaars die een rondje Gorzen lopen of werknemers van bedrijven op industrieterrein Donkersloot die in hun lunchpauze een frisse neus gaan halen.

Door de verzakkingen en door boomwortels omhoogkomende straattegels was er al een tijdje een onveilige struikelsituatie ontstaan. Zeker als het donker is. Diverse bewoners hebben hier melding van gemaakt bij de gemeente Ridderkerk en de verantwoordelijkheid is genomen.

Twee weken geleden is gestart met een complete renovatie van dit voetpad. Alle tegels eruit, wortels verwijderd, opgehoogd met zand en sluitbanden opnieuw afgesteld. Er wordt duurzaam gewerkt om zo veel als mogelijk de oude straattegels her te gebruiken.

Bij de enige brievenbus in ’t Zand worden extra dikke tegels gebruikt omdat het regelmatig voorkomt dat mensen die te lui zijn om tijdens het posten van brieven hun auto niet in een daarvoor bestemd parkeervak parkeren maar snel de stoep op rijden. Hierdoor is in de afgelopen jaren breukschade ontstaan.

De verwachting is dat deze week de werkzaamheden worden afgerond, zodat iedere wandelaar met een gerust hart van dit pad weer gebruik kan maken.