Welkom voor nieuwe Nederlanders

Afgelopen maandag kreeg een aantal Ridderkerkers het Nederlanderschap. Dat gebeurde tijdens een naturalisatieceremonie in het gemeentehuis.

Zo’n ceremonie is het laatste onderdeel om de Nederlandse nationaliteit te krijgen. De gemeente organiseert deze ceremonie. Ze vinden enkele malen per jaar plaats in het gemeentehuis. Het is een plechtige bijeenkomst, want de nieuwe Nederlanders leggen tegenover burgemeester Anny Attema de ‘verklaring van verbondenheid’ af, door het zweren van de eed of het uitspreken van een belofte.

De naturalisatieceremonie gaat over de betekenis van de Nederlandse nationaliteit. Door hun naturalisatie laten de ‘nieuwe Nederlanders’ zien dat zij verbonden zijn met de Nederlandse maatschappij en de rechten en plichten die daar bij horen.

Foto: Gemeente Ridderkerk