Wethouder Fleur Stip opent 30e editie van Kunstroute Ridderkerk

Vrijdag 21 april 2023 kwamen de kunstenaars van de Kunstroute Ridderkerk bijeen in de foyer van Grand café Burgerzaken voor de opening van de Kunstroute, die dit jaar voor de 30e keer in Ridderkerk gehouden wordt.

Er werd stil gestaan bij Marcella Mooy, een kunstenares die vanaf het begin bij de Kunstroute betrokken was en vorig jaar is overleden. Bij Galerie Imspa is een groot aantal van haar keramieke beelden tentoongesteld.

Hierna opende Fleur Stip de 30e editie van de Kunstroute. Waarna de muzikale smaakmakers van Jamz voor de muzikale noten zorgden.

In 1992 is Netty van Rotterdam gestart met de Open Atelier Route, waarvan de naam later werd gewijzigd in Kunstroute Ridderkerk. Deze route voert langs diverse plaatsen en ateliers, waarbij de kunstenaars een podium hebben om hun kunstwerken bestaande uit schilderijen, tekeningen, foto’s, beeldhouwwerken, keramieke beelden en hoeden tentoonstellen.

Sinds 1992 wordt deze route ieder jaar georganiseerd, slechts onderbroken in 2020 en 2021 in verband met de Corona maatregelen.

In de bibliotheek in het Gemeentehuis Ridderkerk is tot en met 12 mei 2023 een overzichtstentoonstelling van de kunstenaars van de Kunstroute Ridderkerk te zien.

Foto’s: Erik Jonkman