Wethouders bijgepraat over mogelijke fusie

Wethouders Kees van der Duijn Schouten en Edward Piena bezochten vorige week woensdag Riederborgh. Ze werden bijgepraat over een mogelijke fusie van Riederborgh met Lelie zorggroep.

De organisaties werken al langere tijd nauw samen. Vanuit deze samenwerking ontstond het gesprek over een fusie, om Riederborgh zo toekomstbestendiger te maken. Het doel van een fusie is de christelijke zorg in Ridderkerk te kunnen voortzetten. Riederborgh zou dan onderdeel gaan uitmaken van Lelie zorggroep, maar wel haar herkenbare naam en identiteit behouden.

Interim-bestuurder Jack Thiadens: “Riederborgh is al meer dan vijftig jaar een kleinschalige zorginstelling met een heel goede naam. Dat willen we behouden. Riederborgh is door de kleinschaligheid kwetsbaar en niet toekomstbestendig. Vanwege onze gedeelde identiteit, zorgaanbod en werkgebied kwamen we bij Lelie zorggroep uit.”

De mogelijkheid om te fuseren wordt nu onderzocht. In het najaar verwachten beide partijen de uitkomsten hiervan. Wethouder Edward Piena: “Ik ben blij met deze stap. Een mogelijke fusie maakt Riederborgh klaar voor de toekomst. Dat is goed voor de zorgverlening in Ridderkerk.”
Wethouder Kees van der Duijn Schouten sluit zich daar bij aan: “Riederborgh doet veel voor Ridderkerk en de wijk. Enerzijds natuurlijk jammer als het op ‘eigen benen’ niet meer kan. Maar fijn als Riederborgh op deze manier in Ridderkerk actief kan blijven.”

Foto: Gemeente Ridderkerk