Wie verdient het Ridderkerkse Jeugdlintje?

Kent u een kind tussen de zes en achttien jaar dat een heldendaad heeft verricht of iets moois doet of heeft gedaan voor een ander? Zet hem of haar dan met het Jeugdlintje in het zonnetje!

Denk aan een kind dat een ander uit een gevaarlijke situatie heeft gered, of een kind dat maatschappelijk heel betrokken is. Met het jeugdlintje laat de gemeente zien dat zij de maatschappelijke en/ of vrijwillige inzet van kinderen en jongeren waardeert. Jongeren kunnen nog geen koninklijke onderscheiding krijgen. Daarvoor is vereist dat mensen zich mini- maal vijftien jaar inzetten voor de maatschappij.

Een kind komt in aanmerking als hij of zij:
• Woont in Ridderkerk.
• Een heldendaad heeft verricht en/of
• Zich op eigen initiatief belangeloos en vrijwillig inzet voor Ridderkerkers of in de wijken en/of
• Een bijzondere prestatie heeft geleverd en/of
• Zich in het afgelopen jaar minimaal een halfjaar op eigen initiatief voor de maatschappij heeft ingezet.

Op de website van de gemeente vindt u een link naar het inschrijfformulier. Kandidaten kunnen niet zichzelf aanmelden. De jury bestaat dit jaar uit onder andere burgemeester Anny Attema en wethouder Marten Japenga (welzijn en participatie). Deze beoordeelt de aanvragen. De uitreiking is rond de Dag van de Kinderrechten (midden november).

Meld uw jonge held aan via www.ridderkerk.nl/jeugdlintje.

Foto: Gemeente Ridderkerk