Wie verdient volgens u de Vrijwilligersprijs?

Vele vrijwilligers maken in Ridderkerk het verschil voor een ander. Er wordt belang gehecht aan de inzet van vrijwilligers. Daarom reikt de gemeente samen met Facet Vrijwilligerssteunpunt jaarlijks 2 vrijwilligersprijzen uit: de Jaap van der Graafprijs voor de individuele vrijwilliger en de groepsprijs voor vrijwilligers.

Wie nomineert u dit jaar?

Ook dit jaar rekent de gemeente op uw hulp om vrijwilligers of groepen vrijwilligers voor te dragen. De prijzen zijn een mooie blijk van waardering voor alles wat zij belangeloos voor de Ridderkerkse samenleving doen. U kunt een vrijwilliger of een groep vrijwilligers aanmelden. U kunt niet uzelf of uw eigen groep aanmelden. Een vrijwilligersgroep kan aangemeld worden als onderdeel of project van een organisatie.

Jury en prijsuitreiking

Een jury beoordeelt alle aanmeldingen. Daarna kiest zij voor zowel de Jaap van der Graafprijs als de groepsprijs voor vrijwilligers drie kandidaten. De winnaars van beide prijzen maken wij bekend tijdens de nieuwjaarsreceptie in het gemeentehuis.

Alle winnaars krijgen een mooi aandenken. De organisaties waar de winnende vrijwilliger(s) actief zijn, ontvangen een waardecheque. Die kunnen ze verzilveren voor vrijwilligersactiviteiten.

Vrijwilligers of een vrijwilligersgroep aanmelden

Kent u vrijwilligers of vrijwilligersgroepen die een prijs verdienen voor het vrijwilligerswerk dat zij doen? Meld ze aan via het formulier. Aanmelden kan tot uiterlijk 10 oktober 2022.

Meldt u uw kandidaat liever schriftelijk aan? Dan kunt u bij Facet Vrijwilligerssteunpunt aan de Schoutstraat 5 het aanmeldformulier afhalen.

Meer informatie

Heeft u vragen of wilt u meer weten? Neem dan contact op met Junaidah Beun van Facet Vrijwilligerssteunpunt via telefoonnummer (0180) 430 440. U kunt ook een mail sturen aan vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.